Pages

Thursday, March 20, 2014

KENAPA PERLU AMBIL MAKANAN TAMBAHAN / SUPLEMEN

Assalamualaikum....:)                      

Apa khabar....:)

Entri-entri saya sebelum ini saya telah ceritakan tentang beberapa suplemen.
Jadi entri kali ini saya nak kongsikan kenapa kita perlu ambil suplemen? 
Sebenarnya supplemen ini tidak terhad kepada orang tua atau orang sakit sahaja tau....
Lelaki, wanita, kanak-kanak, ibu hamil, warga emas dan semua juga perlukan suplemen.....

Berikut saya senaraikan kenapa kita perlu mengambil makanan tambahan /suplemen ini :


  1. Kita sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan badan.
  2. Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien. Hakikatnya nutrien hanya boleh didapatidari pemakanan.
  3. Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun serangga atau bahan kimia lain.
  4. Mengamalkan gaya hidup tidak sihat seperti kurang bersenam atau bersukan dan merokok.
  5. Rutin pemakanan kebanyakan daripada kita yang tidak hiraukan diet seimbang.
  6. Gangguan penyerapan nutrien dari makanan, akibat dari pengambilan kafein, gula dan garam berlebihan.
  7. Kehilangan nutrien dalam makana, terutamanya di kedai makan, restoran makanan segera dan sebagainya...

Diharap anda semua jelas yea....)

Bagi saya sendiri, memang saya mengaku saya kurang bersenam, suka minum minuman berkafein dan suka juga ke restoran makan segera. Oleh yang demikian satu-satunya suplemen yang saya yakin, saya percaya dan saya dapati amat berkesan adalah SHAKLEE.

Nak tahu kenapa SHAKLEE jadi pilihan saya?

1) Sentiasa selamat 
    Lebih 80,000 ujian kualiti dijalankan setahun bagi memastikan ia berkesan      dan tulen. Tiada paraben, Bisfenol-A, Peluntur, Perisa Tiruan, Lemak Trans      dan bahan larangan lain.

2) Sentiasa berkesan  
    Lebih US$300 juta dilaburkan dalam penyelidikan dan pembangunan produk.    Bahan semulajadi yang paling halus dan tulen. 54 pingat emas Olimpik          dimenangi oleh para atlit yang menggunakan produk Shaklee.

3) Sentiasa Mesra Alam
   Produk mesra alam yang benar-benar selamat untuk anda, keluarga, rumah     juga bumi anda. Peneraju dalam pergerakanalam sekitar dengan                     mengamalkan perniagaan yang mesra alam.

Disamping itu juga saya suka Shaklee kerana produk ini sangat sesuai untuk semua peringkat umur dengan harga mampu milik.

Rangkaian Produk Shaklee yang pelbagai dan sesuai untuk semua
InsyaAllah didalam entri-entri akan datang saya akan kongsikan lagi manfaat-manfaat produk Shaklee :)

#Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan, atau mencegah sebarang penyakit.

 Berminat untuk mengetahui lebih lanjut?

*Email : shafrina.mmc@gmail.com
*SMS/Whatsapp  ke 012-2210508
*COD Putrajaya, Bandar Puteri Klang, Sunway 
*Kami juga menyediakan perkhidmatan pos yer :)
                     




No comments:

Post a Comment